Filmy dziecko, surrealizm, koń

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje dziecko, surrealizm, koń. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Orlando

7,2
Orlando jest jednym z młodzieńców, którzy żyją na dworze Elżbiety I. Szybko jednak staje się jej ulubieńcem i zyskuje specjalne przywileje. Kiedy królowa, na krótko przed swoją śmiercią, rozkazuje mu zostać wiecznie młodym, Orlando spełnia jej przykazanie. Oglądamy więc jego barwne życie, które traw ponad 400 lat i jest naznaczone wieloma wzlotami i upadkami.

Excalibur

7,0
Kolejna wersja legendy o Królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu, której głównym elementem jest tytułowy Excalibur - magiczny miecz, będący symbolem prawowitej władzy. Epoka magii, wielkich namiętności, krwawych walk w imię wyższych celów, epoka miłości i zdrady.

Willow

7,3
W lochach zamku złej czarownicy Królowej Bavmordy rodzi się dziecko, które według przepowiedni, ma zgładzić obecnie panującą i przyprowadzić porządek w królestwie. Cudem ocalone niemowlę zostaje odnalezione przez rodzinę karłowatych Nelwynów, rolników z sąsiedniego królestwa. Rada wiejska postanawia odesłać niemowlę do królestwa Bavmordy. Podejmuje się tego Willow,ojciec rodziny która odnalazła dziecko. Zaczyna się wielka przygoda.


Wypalony reżyser filmowy, nie ma już weny aby nakręcić kolejny film. Ucieka w świat fantazji przed przytłaczającym go otoczeniem.
Kiedy w wigilię Strzeżenia Wiedźm znika Wiedźmikołaj, Śmierć postanawia przejąć jego obowiązki.

Satyricon

6,8
Rzym, I wiek n.e.. Dwóch studentów przyjaciół, Encolpio i Ascilto, spierają się o to do kogo należy chłopiec, Gitone. Chłopiec, mając możliwość wyboru z kim idzie, wybiera Ascilta. Tylko nagłe trzęsienie ziemi ratuje Encolpio od popełnienia samobójstwa...

Viridiana

7,5
Viridiana (Silvia Pinal) jest młodą zakonnicą mieszkającą w klasztorze, jeszcze czekającą na złożenie ślubów. Na niedługo przed tym wydarzeniem zostaje zaproszona do siebie przez długo niewidzianego wuja (Fernando Rey), który opłacał dotychczas jej pobyt w klasztorze. Namówiona przez siostrę zakonną, postanawia po raz ostatni przed ślubami spotkać się ze światem "zewnętrznym" i odwiedzić mężczyznę. Po kilkudniowym pobycie jednak, okaże się, że pobożna dziewczyna żyjąca w wyimaginowanym, idealistycznym świecie wiary chrześcijańskiej, będzie musiała przedefiniować swój światopogląd.
Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).
Celestine (Jeanne Moreau), otrzymuje posadę pokojówki w zamku państwa Rabour-Monteil. Na stacji kolejowej oczekuje ją ogrodnik (Georges Géret). Ten silny i brutalny mężczyzna intryguje Celestine. W domu przebywają: stary pan Rabour (Jean Ozenne) seksualny fetyszysta, pan Monteil (Michel Piccoli) oraz pani Monteil (Françoise Lugagne). Wszystko, co Celestine widzi i słyszy wokół siebie, nie wpłynie jednak na z dawna powziętą decyzję zrobienia kariery.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…